Version française ci-dessous.


 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


De fout:

 

ERROR: technical_error


Wijst erop dat je browser geen contact kan maken met de kaartlezer (of eID kaart in de lezer).



BELANGRIJK:


Deze fout komt ook voor indien U een nieuwe eID kaart heeft ontvangen vanaf januari 2020 maar nog niet de laatste versie van de eID software (versie 5.x) geïnstalleerd heeft (of als deze software nog niet aanwezig is op uw PC ).


Indien dit zo is, installeer dan eerst de laatste versie van de eID software via http://eid.belgium.be/nl

 

Je kan ook  een aantal voor de hand liggende dingen controleren:


- Is je kaartlezer correct aangesloten op de USB-poort van de computer?

- Heb je de eID-kaart correct geplaatst in de kaartlezer (niet ondersteboven, in de goede richting)?


Doe als volgt:


- Sluit bij voorkeur eerst alle browsers en probeer opnieuw.

- Lukt het nog niet, herstart uw computer en probeer opnieuw.

 

Lukt dit nog steeds niet dan kan u ook nog volgende proberen:

 

- ondertekenen op dezelfde PC met een andere kaartlezer.

- onderteken op een andere PC met dezelfde kaartlezer.

- onderteken op een andere PC met een andere kaartlezer.


Lukt het hierna nog steeds niet, gelieve dan het gemeentehuis te contacteren om een andere kaart aan te vragen (omdat het probleem dan ligt aan uw eID kaart)


 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


L'erreur:

 

ERROR: technical_error


Indique que votre navigateur ne peut pas se connecter avec le lecteur (ou la carte eID dans le lecteur).

 

IMPORTANT:


Cette erreur se produit également si vous disposez d'une nouvelle eID, émise à partir de janivier 2020 , mais si vous n'avez pas encore installé la dernière version (5.x) du logiciel eID (ou si ce logiciel est pas présent sur votre PC).


Téléchargez d'abord la dernière version du logiciel ici: http://eid.belgium.be/fr


Vous pouvez aussi vérifiér d'abord certaines choses évidentes:


- Votre lecteur est correctement connecté au port USB de l'ordinateur?

- Avez-vous la carte eID correctement inséré dans le lecteur de carte (pas à l'envers, dans la bonne direction)?


Est-ce-que vous pouvez réessayer dans les manières suivantes:

 

  • Fermez tous vous navigateurs et essayer à nouveau. 
  • Redémarrez votre ordinateur et essayez à nouveau.  
  • Essayez d'utiliser un autre navigateur ou mis à jours votre navigateur  (si vous n'utilisez pas la dernière version du navigateur). 

 

 

Si cela ne fonctionne toujours pas, vous pouvez faire les opérations suivantes:

 

-              Essayer à nouveau avec le même PC mais avec un autre lecteur de carte.

-              Essayer à nouveau avec un autre PC mais avec le même lecteur de carte.

-              Essayer à nouveau avec un autre PC et avec un autre lecteur de carte.

 

 

Si l'erreur persiste, cela indique qu'il existe un problème avec la carte eID.

 

 

S’ il vous plaît contactez votre hôtel de ville pour demander une nouvelle carte eID..