Toepasbaar: MyContracts App v2.80 en hoger.


Inhoud:


  1. Connecteer Vasco DP875 bluethooth kaartlezer
  2. Gebruik van de Vasco DP875 bluethooth kaartlezer met de MyContracts App
  3. Deconnecteer Vasco DP875 bluethooth kaartlezer
  4. Problemen oplossen
  5. Vervangen van de batterijen



Noot: De Vasco DP875 kan op dit ogenblik nog niet geconnecteerd worden met een Android toestel!




Connecteer Vasco DP875 bluethooth kaartlezer


Activeer BlueTooth in iOS




Zorg ervoor dat Bluetooth in iOS actief is. Ga naar Instellingen en activeer Bluetooth


Koppel de Vasco DP875 kaartlezer met de MyContracts App



  1. Open de MyContract App
  2. Login
  3. Ga naar Instellingen
  4. Klik op de Vasco DIGIPASS 875 for eID knop




Volg de instructies op om de kaartlezer te koppelen.



Een melding verschijnt dat de kaartlezer is gekoppeld.




U kan de status van de kaartlezer opvragen door opnieuw op de knop Vasco DIGIPASS 875 for eID te klikken:



Uw device naam en identifier wordt getoond (ter informatie).


Controleer dat uw het device naam terug vind in uw iOS Bluetooth Instellingen:



U bent nu klaar om de Vasco DP875 kaartlezer te gebruiken met de MyContracts App.



Gebruik van de Vasco DP875 bluethooth kaartlezer met de MyContracts App


BELANGRIJK: U moet de eId kaart maar in de kaartlezer inbrengen op het ogenblik dat de MyContracts App dit vraagt !


Dit gebeurt bij volgend popup:





DEconnecteer Vasco DP875 bluethooth kaartlezer 


OPGELET: Dit kan een knoeiboel worden indien U de handelingen niet in de juist volgorde uitvoert!


We veronderstellen dat de kaartlezer correct geconnecteerd is met de MyContracts App.


Doe als volgt:


  1. Open de MyContract App
  2. Login
  3. Ga naar Instellingen




Klik op de Vasco DIGIPASS 875 for eID knop




Ontkoppel de kaartlezer door op de Onkoppel kaartlezer knop te klikken..



Een melding verschijnt dat de kaartlezer ontkoppeld is maar dit is maar VOLGENDE MOET ABSOLUUT UITGEVOERD WORDEN!


Nadat de kaartlezer ontkoppeld is doe als volgt:


  1. Verwijder de kaartlezer uit de iOS Bluetooth settings 







2.Laat de kaartlezer de Bluetooth verbinding 'vergeten'  via de menu van de kaartlezer  als volgt:


==> De kaartlezer staat uit, er is geen (eID) kaart in de lezer

  1. Druk op de start knop op de lezer aan te zetten.
  2. Druk op 'C' om de verbinding via BlueTooth te verbreken (het menu verschijnt).
  3. Kies 2.Bluetooth
  4. Kiest 2.Delete host
  5. Kies het nummer van het corresponderende iOS toestel
  6. Druk op OK om te bevestigen



Hieronder enkele screenshots om dit te verduidelijken:












Vervangen van de batterijen


Indien de VASCO DP 875 kaartlezer de melding geeft dat de batterijen bijna leeg zijn dan vervangt  U deze zo snel als mogelijk.

Indien U dat niet doet kan het zijn dat de connectie met uw apparaat tijdens een buetooth sessie wegvalt waardoor de MyContracts App foutmeldingen zal geven.

Het vervangen van de batterijen is achteraan het toestel, zoals u op deze foto kan zien:



Problemen oplossen


Indien U volgende foutmelding krijgt bij het koppelen 


  • ERROR: No readers scanned
  • ERROR: No card detected.
  • ERROR: No reader has been retrieved. Insert a card in a paired reader in order to retrieve it.



kan het zijn dat de reader zijn pairing met uw iOS toestel (iPhone, iPad) verloren heeft.


U kan dit makkelijk controleren ( via het menu van de kaartlezer) als volgt;


==> De kaartlezer staat uit, er is geen (eID) kaart in de lezer

  1. Druk op de start knop op de lezer aan te zetten.
  2. Druk op 'C' om de verbinding via BlueTooth te verbreken (het menu verschijnt).
  3. Kies 2.Bluetooth
  4. Kiest 2.Delete host

Indien U alleen maar de optie 0 Delete all heeft (en GEEN optie 1 ) dan heeft de kaartlezer inderdaad zijn pairing met uw iOS toestel (iPhone, iPad) verloren.


U kan dit als volgt oplossen::


1. Volg de procedure voor het deconnecteren (zoals hierboven beschreven).

2. Verwijder alle kaarten uit de kaartlezer.

4. Sluit de MyContracts App (dubbelklik op de home knop en swipe het venster met de MyContracts App naar boven).

6 Open de MyContracts App en probeer opnieuw te connecteren (zoals hierboven beschreven).