Toepasbaar: MyContracts App v2.80 en hoger.
Inhoud:
- Installatie van de MyContracts App
- Inloggen
- Hoofdmenu
- Categorieën, subcategorieën
- Documenten
- Instellingen
- Uw profiel
- Uw archief
- Help en Support
- Offline invullen en ondertekenen van documenten
- Offline indicator
- Upload van alle offline ondertekende documenten
- Upload van één offline ondertekend document
- Opzoeken van documenten
Installatie van de MyContracts App
U heeft een e-mail ontvangen met als titel: Bevestiging van uw registratie.
Doe als volgt:
- Open de email op de toestellen (smartphone of tablet) waar je de MyContracts App op wilt installeren.
- Installeer de MyContracts App door op het ioontje te klikken dat overeenkomt met je toestel (Apple of Android).
- Start de MyContracts App.
U kan nu inloggen (zie volgende stap)
Lees ook: Vasco DP 875 bluetooth reader gebruiken met de MyContracts App (iOS)
U heeft een e-mail ontvangen met als titel: Bevestiging van uw registratie.
Daarin is ook het accountnummer, gebruikersnaam en éémalig paswoord vermeld.
Doe als volgt:
- Start de MyContracts App.
- Gelieve het accountnummer, gebruikersnaam en éémalig paswoord in te vullen in de daartoe bestemde velden.
- Druk daarna op de Login knop
Er zal gevraagd worden om je éénmalig wachtwoord te vervangen door je persoonlijk gekozen wachtwoord.
Daarna log je in met dit persoonlijk gekozen wachtwoord.
Noot: Heb je geen e-mail ontvangen contacteer dan de verantwoordelijke voor het aanmaken van de MyContracts accounts.
Nadat je bent ingelogd, verschijnt het hoofdmenu met 4 opties:
Categorieën | Alle beschikbare documenten vind je hier terug. |
Instellingen | Connecteer of deconnecteer de Vasco DIGIPASS 875 reader vóór eerste gebruik. |
Uw Profiel | Pas je persoonlijke gegevens aan. |
Uw Archief | Ondertekende documenten worden opgeslagen op je toestel zodat deze later opnieuw kunnen geconsulteerd worden. |
Help & Support | Online help en de mogelijkheid op de support desk te contacteren. |
Onderaan de knop om uit te loggen.
Boven de 5 opties kan ook nog een rechthoek verschijnen met de mogelijkheid om documenten naar je toestel de downloaden of off-line ondertekende documenten te uploaden naar het Betrust Secure Signing Platform (BSSP) voor verdere verwerking (zie het hoodstuk: Offline invullen en ondertekenen van documenten).
Elk document behoort tot een categorie en subcategorie.
Klik op de knop Categorieën om de beschikbare categorieën te consulteren. Klik daarna op de gewenste subcategorie om vervolgens de documenten te zien die tot deze subcategorie behoren.
Noot:
- Welke categorieën en subcategorieën gebruikt worden, wordt volledig bepaald door uw organisatie. Contacteer de verantwoordelijk binnen uw organisatie indien U hier meer informatie over wenst.
- Hoelang een document ter beschikking blijft in uw MyContracts account wordt volledig bepaald door uw organisatie. Contacteer de verantwoordelijk binnen uw organisatie indien U hier meer informatie over wenst.
- De categorieën en subcategorieën worden ververst telkens U online inlogt.
De documenten zijn ingedeeld in twee vakken:
Documenten | Dit zijn documenten die éénmalig ingevuld/ondertekend worden. Dit zijn meestal gepersonaliseerde documenten die door een derde partij (klant) ondertekend worden. |
Sjablonen | Dit zijn documenten die herbruikbaar zijn en dus telkens opnieuw kunnen ingevuld/ondertekend worden. |
Selecteer het document dat ingevuld en/of ondertekend moet worden.
Noot: Het wolkje met de pijl naar beneden geeft U de mogelijkheid om het document te downloaden voor offline gebruik. Dit is alleen nodig indien U het document offline (= geen internet connectie) wenst te gaan gebruiken (zie het hoodstuk: Offline invullen en ondertekenen van documenten).
Invul- en ondertekeningspagina (Signing Wizard)
Nadat U een document geselecteerd heeft (zie hierboven), komt U terecht in de Invul- en ondertekeningspagina, ook wel Signing Wizard genoemd.
Deze pagina helpt U met het invullen en ondertekenen van het document.
Doorloop de stappen 1 tot en met 4 (of 3) om het document in te vullen en ondertekenen.
Het ondertekende document zal automatisch worden doorgestuurd naar het Betrust Secure Signing Platform (BSSP) voor verdere verwerking op het ogenblik dat U in de laatste stap op de knop Beëindig sessie heeft geklikt.
Daarna keert U terug naar de vorige pagina.
In de instellingen kunnen volgende aangepast worden:
Vasco DIGIPASS 875 | Connecteer uw Vasco DIGIPASS 875 lezer met uw toestel. Volg de instructies om de lezer te connecteren. Lees ook: Vasco DP 875 bluetooth reader gebruiken met de MyContracts App (iOS) |
Acrobat Reader | Voor iOS (Apple) toestellen is er standaard geen PDF reader app aanwezig. Met de Acrobat Reader knop kan je Acrobat Reader App installeren op je toestel zodat PDF documenten kunnen geopend worden. Noot: Voor Android toestellen is dit optioneel. |
Kenmerken | Hier worden de voornaamste kenmerken weergegeven van de MyContracts App op je toestel. Deze gegevens worden automatisch doorgegeven aan de Betrust Support desk indien je Support aanvraagt (zie beneden). Verder kan je ook volgende activeren:
|
Op deze pagina kunnen enkele persoonlijke instellingen worden gewijzigd:
Taalkeuze | De App is beschikbaar in 3 talen: Nederlands, Frans of Engels. Selecteeer de gewenste taal. |
Uw naam | Uw naam kan automatisch ingevuld worden in velden op formulieren (indien dit voorzien is in de Document Descriptor van een document). |
Uw email adres | Uw e-mail adres kan automatisch ingevuld worden in velden op formulieren (indien dit voorzien is in de Document Descriptor van een document). |
Een lijst wordt getoond van alle documenten die met de MyContracts App (op het toestel) ondertekend zijn.
Klik op de bestandsnaam om het document te openen of selecteer één of meerdere documenten en klik op Verwijder op deze definitief te verwijderen van uw toestel.
Op deze pagina kan U online Help en Support vragen:
Online Help | Klik op de knop 'Online Help' en deze pagina verschijnt (online). |
Support | Klik op de Support knop en u kan een vraag stellen aan onze Support Desk. Alle technische info wordt meegestuurd zodat de Support medewerker U optimaal kan helpen. |
Offline invullen en ondertekenen van documenten
U kan documenten invullen en ondertekenen terwijl er geen internet connectie (Wifi of 3G/4G connectie) beschikbaar is en indien U vóóraf het document offline heeft gedownload op uw toestel.
Het downloaden kan op 2 wijzen:
Download alle documenten via het hoofdmenu
Klik op het groene wolkje (met pijltje naar beneden). Alle beschikbare documenten zullen worden gedownload naar uw toestel.
Download één individueel document
Klik op het blauwe wolkje (met pijltje naar beneden) naast het document dat U wenst te downloaden.
Hierdoor vermijdt U om alle documenten te downloaden indien U slechts één document offline gaat gebruiken.
Na download wordt in de omschrijving het tijdstip van download vermeld (bij benadering).
Indien er geen internet connectie is, wordt dit vermeld op elke pagina rechtsboven. Een rode rechthoek wordt weergegeven met de vermelding OFFLINE.
Is er internet connectie dan verschijnt er een groene rechthoek met de vermelding ONLINE.
Niet beschikbaar indicator per document
Niet beschikbare documenten tijdens de offline periode worden aangeduid met een rood kruis.
Deze zijn niet beschikbaar vermits deze niet vooraf zijn gedownload.
Upload van alle offline ondertekende documenten
Indien U één document (of meerdere) offline heeft ondertekend, dan kan op het ogenblik dat er terug internet connectie is, het document (of meerdere) opladen worden naar het Betrust Secure Signing Platform (BSSP) zodat het kan verwerkt worden.
Dit gaat als volgt:
- Controleer of er internet connectie is.
- Login
- In het hoofdmenu verschijnt een kader met daarin vermeld het aantal op te laden documenten.
- Klik op het groene wolkje (met pijl naar boven)
- De documenten worden verstuurd naar het BSSP.
Noot: Zijn er problemen tijdens het uploaden dat zal dit vermeld worden (zie verder beneden).
Upload van één offline ondertekend document
Wenst U maar één document op te laden dan kan dat door naar het desbetreffende document in de categorie/subcategorie te gaan.
Rechts van het document vind U een groen wolkje (met pijl naar boven).
Klik hierop en het document wordt opgeladen naar het BSSP en verwerkt.
Is er een probleem tijdens het opladen dan verschijnt volgende melding:
De status, timestamp en reden worden vermeld indien het document niet kon worden opgeladen.
U kan opnieuw proberen, support vragen of het document verwijderen.
Noot: Indien de reden Het document is niet gevonden op het Signing Platform (BSSP) is, dan kan het ondertekende document niet meer gegenereerd worden. Contacteer de verantwoordelijke binnen uw organisatie voor meer info.
Met de handige zoekfunctie kan U op zoek gaan naar trefwoorden in de title of onderwerp van elk document:
Dit gaat als volgt:
- Activeer het zoekkader via Instellingen -> Toon de zoekkader op de navigatie pagina en klik op Bevestig
- Ga naar het hoofdmenu en selecteer Categoriën.
- In het hoofdmenu verschijnt het zoekkader.
- Geef een zoekterm (of meerdere) in en klik op Zoek
- Een overzicht verschijnt met de gevonden documenten
- Klik op Wis om de zoekactie te beëindigen.
Noot: Klik op Voorbij ondertekeningsdatum om alleen die documenten te vinden die ... voorbij de ondertekeningsdatum zijn - al dan niet gecombineerd met een zoekterm (of meerdere).
--- Einde ---