Version française: voir ci-dessous


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


U heeft volgende foutmelding:


Could not load betrust-token-signing_1.0.xx.dmg. Tried X times.


Gelieve hieronder het stappen plan te vinden om native messaging te installeren in uw Chrome browser  op OSX (Mac):


Noot: de juiste benamingen en screenshots kunnen variëren per versie van Mac OS X en browser.



1) Klik op de knop Start ondertekening






2) Volgend venster verschijnt:





Een nieuw tabblad opent zich: De Chrome Web Store verschijnt:







3) Klik op de knop: Add to Chrome / Toevoegen aan Chrome / Ajouter à Chrome.  Volgend scherm verschijnt (of gelijkaardig):





4) Klik op Add Extension / Voeg extensie toe / . Na succesvolle installatie verschijnt volgende melding (of gelijkaardig):







5) Keer nu terug naar het vorig tabblad door het tabblad van de Chrome Webstore te sluiten:






6) Klik nu op de groene knop: Ververs deze pagina:






7) Doorloop terug de stappen 1, 2 en 3 (er gaan geen gegevens verloren).


8) Klik terug op Start ondertekening:




Een groen vinkje verschijnt als de Chrome Extensie geïnstalleerd is en U bent nu klaar om stap 2 uit te voeren:




4) Klik op de  Start installatie om de Software voor de kaartlezer te downloaden en installeren


De software wordt gedownload.


Klik op het bestand links beneden in je browser:




 Het pakket opent zich:



Nadien verschijnt een venster met volgende inhoud:




Dubbelklik om de Software voor de kaartlezer te openen. Volgend scherm verschijnt:




Klik op Continue en ga door de verschillende stappen. Indien alles succesvol is verschijnt volgend scherm:



Verwijder de installer:




5) Sluit de Signing Wizard door op de Annuleer knop te drukken:



6) Probeer vervolgens het document opnieuw te ondertekenen.


7 ) Mocht dit niet lukken, gelieve dan uw browser te sluiten en vervolgens opnieuw het document te ondertekenen.


Bovenstaande procedure moet u slechts 1x doen. 


BELANGRIJK:


Als u probeert om opnieuw een document te ondertekenen en in stap 2 klikt op "Start ondertekenen"  maar er niets gebeurt:


dan moet u de EID Middleware herinstalleren.


Doe als volgt:


1) Herstart uw PC.

2) Herinstalleer de middleware via: https://eid.belgium.be/nl

3) Probeer opnieuw een document te ondertekenen.




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Vous avez l'erreur:



Could not load betrust-token-signing_1.0.xx.dmg. Tried X times.



S'il vous plaît trouver ci-dessous le procédure à suivre pour installer le 'native messaging' dans votre navigateur Chrome sur OSX (Mac):

Remarque: les noms et les captures d'écran peuvent varier entre les différentes versions de Mac OS X.



1) Cliquez sur le bouton Début de signature:


2) La fenêtre suivante apparaît:



3) Cliquez sur Accéder au Chrome Web Store. L'écran suivant apparaît:





4) Cliquez sur le bouton Add to Chrome / Ajouter à Chrome. L'écran suivant apparaîtra (ou similaire):






5) Cliquez sur Add extension. Après une installation réussie, le message suivant apparaît (ou similaire):







6) Revenez maintenant à l'onglet précédent en fermant le tabbleau Chrome Webstore:





7) Cliquez sur le bouton vert: Rafraîchir cette page:






8) Passez les étapes 1, 2 et 3 (aucune donnée n'est perdue).


8) Cliquez sur le bouton Début de signature:




9) Une coche verte apparaît lorsque le Chrome Extension est installé et que vous êtes prêt à effectuer l'étape 2:



4) Cliquez sur Démarrer l'installation pour télécharger le logiciel pour le lecteur de carte.

Le logiciel est téléchargé.

Cliquez sur la flèche droite de votre navigateur à côté de la barre d'adresse.



Cliquez sur la flèche. Cliquez sur le package téléchargé:



Le paquet ouvre:


Ensuite, une fenêtre apparaît avec le contenu suivant:



Double-cliquez pour ouvrir le logiciel pour le lecteur de carte. L'écran suivant apparaît:


Cliquez sur Continuer et passer par les différentes étapes. Si tout est réussie, l'écran suivant:


Retirer le programme d'installation:


5) Fermez Signing Wizard en appuyant sur le bouton Annuler:



6) Essayer ensuite de re-signer le document.

Si cela échoue, s'il vous plaît fermer votre navigateur et puis re-signer le document.


S'il vous plaît redémarrer votre ordinateur si ca ne fonctionne pas.

La procédure ci-dessus vous devriez faire seulement 1x.


IMPORTANT:


Si vous ré-essayéz de signer un document et en étape deux vous cliquez sur « début de signature » et le logo de chargement apparaît mais rien ne se passe :



vou devez ré-installer er eID Middeware.


Procédez comme suit:


1. Rédemarrer votre ordinateur.

2. Réinstaller le eID Middleware : https://eid.belgium.be/fr

3. Réessayer de signer un contract.