Version française ci-dessous.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
De fout:
beginExclusive() failed
Wijst erop dat je browser (of Java) geen contact kan maken met de eID kaart in de lezer.
Controleer eerst een aantal voor de hand liggende dingen:
- Heb je de eID-kaart correct geplaatst in de kaartlezer (niet ondersteboven, in de goede richting)?
- Is de USB geblokkeerd omdat je deze voordien gebruikt hebt voor een ander apparaat (bvb printer) en blokkeert deze driver nog de poort (moeilijk te controleren).
- Deze fout kan ook voorkomen indien je vergeten bent om de eID in de kaartlezer te steken bij het scherm:
- Of indien je een verkeerder kaart (bvb: bankkaart) in de eID lezer hebt gestopt en daarna verwisseld met de eID kaart.
Bij sommige kaartlezers kan er daarna geen connectie meer gemaakt worden met de kaartlezer.
Doe als volgt:
- Sluit bij voorkeur eerst alle browsers en probeer opnieuw.
- Lukt het nog niet, herstart uw computer en probeer opnieuw.
- Probeer met een andere browser of upgrade uw browser naar de laatste versie (indien uw niet de laatste versie van de browser gebruikt).
Lukt dit nog steeds niet dan kan u ook nog volgende proberen:
- ondertekenen op dezelfde PC met een andere kaartlezer.
- onderteken op een andere PC met dezelfde kaartlezer.
- onderteken op een andere PC met een andere kaartlezer.
Lukt het hierna nog steeds niet, gelieve dan het gemeentehuis te contacteren om en andere kaart aan te vragen (omdat het probleem dan ligt aan uw eID kaart).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
L'erreur:
beginExclusive() failed
Indique que votre navigateur (ou Java) ne peut pas se connecter avec la carte eID dans le lecteur.
Vérifiez d'abord certaines choses évidentes:
- Avez-vous la carte eID correctement inséré dans le lecteur de carte (pas à l'envers, dans la bonne direction)?
- Peut-être le port USB est bloqué par l'utilisation d'un autre appareil (le driver de cette appareil bloque encore le port USB)? (difficile à contrôler).
- Cette erreur peut aussi arriver si vous avez oublié d'insérer la carte eID dans le lecteur à l'écran suivant:
Est-ce-que vous pouvez réessayer dans les manières suivantes:
-
Fermez tous vous navigateurs et essayer à nouveau.
- Redémarrez votre ordinateur et essayez à nouveau.
- Essayez d'utiliser un autre navigateur ou mis à jours votre navigateur (si vous n'utilisez pas la dernière version du navigateur).
Si cela ne fonctionne toujours pas, vous pouvez faire les opérations suivantes:
- Essayer à nouveau avec le même PC mais avec un autre lecteur de carte.
- Essayer à nouveau avec un autre PC mais avec le même lecteur de carte.
- Essayer à nouveau avec un autre PC et avec un autre lecteur de carte.
Si l'erreur persiste, cela indique qu'il existe un problème avec la carte eID.
S’ il vous plaît contactez votre hôtel de ville pour demander une nouvelle carte eID..